22 czerwca 2016

Monte Balance - mleczny deserek czekoladowo orzechowy










Ostatnio miałam przyjemność spróbować nowy produkt Zott – deserek mleczny o smaku czekoladowo orzechowym Monte Balance

O czym informuje nas producent?

W Monte Balance znajdziesz:
  • prawie 30% mniej kalorii niż w klasycznym Monte
  • 50% mniej tłuszczu oraz mniejszą zawartość cukru
  • 36% więcej białka w porównaniu do klasycznego Monte

Do tego, jak każde Monte, nie zawiera:
-barwników
-żelatyny
-glutenu
-substancji konserwujących





Monte Balance – zawiera minimum 50% mniej tłuszczu niż w innych dostępnych na rynku deserach mlecznych.

I co Wy na to? Brzmi nieźle, prawda?

Ja dostałam do testowania Monte Balance w ramach projektu, więc miałam okazję doskonale poznać jego smak wraz z moimi dziećmi a także z dzieciakami moich znajomych.





Pierwsze wrażenie? Po otwarciu deserku nasz nos delektuje się przyjemnym i słodkim kakaowo śmietankowym zapachem, z delikatną nutą minimalnie wyczuwalnego orzecha laskowego. Po nabraniu deserku łyżeczką konsystencja jest kremowa, gęsta - taka budyniowa, ale tylko biała mleczna warstwa. Warstwa druga czekoladowo orzechowa jest bardziej rzadsza.






Smak? Hmmmm taki jak ma być, czyli mleczno-czekoladowo-orzechowy, jak dla mnie mniej intensywny niż w klasycznym deserku Monte, taki bardziej delikatny. Wydaje mi się, że orzech znajduje się tam gdzieś w tle jest mało wyczuwalny, ale jak dla mnie super połączenie, bo dzięki temu deserek nie jest taki mdły. Jest taki jak ma być delikatny, idealny. Chyba to efekt tej pozytywnej zmiany, czyli odtłuszczenia i zmniejszenia ilości cukru.


Obie warstwy super się ze sobą łączą - jedna bardziej budyniowa a druga rzadsza. Inaczej smakują jedząc je osobno, a inaczej jak są delikatnie ze sobą zmieszane. Jak dla mnie druga wersja jest lepsza, choć przy pierwszej można delektować się tymi smakami oddzielnie, co mój syn często robił. Jednak wg mnie jak są połączone czuć wtedy tą czekoladowo-orzechową głębię smaku, o którą chyba producentowi chodziło.






Jak jest skład Monte Balance?

Mleko (72%), cukier, białka mleka, śmietanka, skrobia modyfikowana, maltodekstryna, kakao w proszku o obniżonej zawartości tłuszczu (0,8%), zmielone orzechy laskowe (0,5%), czekolada w proszku (0,5%), substancje zagęszczające: mączka chleba świętojańskiego, guma guar, karagen; wapń, aromat.




Zagłębiłam się w te składniki i oto, co znalazłam na ich temat:



guma guar (E412 ) – naturalny, roślinny środek zagęszczający i stabilizator uzyskiwany z nasion drzewa Cyamopsis tetragonolobus. W bardzo małym stopniu wchłaniany w przewodzie pokarmowym. Zdarzają się przypadki wystąpienia po jego większym spożyciu reakcji alergicznych.

karagen (E407) – naturalny, roślinny środek żelujący i zagęszczający z czerwonych glonów morskich. W dużych dawkach, normalnie niewystępujących w żywności, może ograniczać przyswajanie składników mineralnych i działać przeczyszczająco.

mączka chleba świętojańskiego (E410) – naturalny, roślinny środek żelujący i zagęszczający z owoców drzewa świętojańskiego. W bardzo małym stopniu wchłaniany w przewodzie pokarmowym. W dużych dawkach może działać przeczyszczająco. Takie ilości jednak nie są spotykane w artykułach spożywczych.

maltodekstryna – popularny składnik spożywczy, polisacharyd otrzymywany ze skrobi przez częściową hydrolizę. Stosowana głównie w celu niedopuszczenia do krystalizacji sacharozy w produktach, przedłużając tym samym ich termin przydatności do spożycia.

skrobia modyfikowana – zapewnia łączenie składników w całość. To naturalna skrobia pozyskiwana m. in. z kukurydzy, pszenicy, ziemniaków czy ryżu. Modyfikacja nie oznacza tutaj modyfikacji genetycznej, więc nie jest szkodliwa. 




 Moje wnioski?



Guma guar, karagen oraz mączka chleba świętojańskiego jak widać mogą spowodować reakcję alergiczną ze strony zaburzeń układu żołądkowo-jelitowego. Są one bardzo często stosowane w różnych produktach spożywczych i musielibyśmy podać do zjedzenia nie wiadomo ile sztuk Monte Balance żeby dziecko zareagowało właśnie w ten sposób na któryś z tych składników.  Moje dzieci jadły po jednym kubeczku dziennie i nie zauważyłam u nich żadnej reakcji alergicznej.







Czy wiesz, że….



BIAŁKO…według najnowszych badań, zalecana dzienna dawka białka powinna stanowić 10-35% dziennego spożycia.



WAPŃ …to składnik niezbędny w odżywianiu zarówno roślin, jak i zwierząt. Wapń jest częścią wielu reakcji biochemicznych – przykładowo uczestniczy w budowaniu układu kostnego i ma wpływ na pracę mięśni.



ORZECHY LASKOWE …są cennym źródłem kwasów tłuszczowych nienasyconych (które są przyjazne dla kondycji serca), błonnika, witamin A i E, kwasu foliowego oraz minerałów takich jak mangan, magnez, fosfor i żelazo.



KAKAO …ziarno kakaowca, oprócz walorów smakowych, posiada również cenne antyoksydanty, tłuszcze, węglowodany, białko, wapń, magnez, błonnik i witaminy E, B2, B1, B5, B3 oraz B9.








Monte Balance - do domu, do szkoły, na wycieczkę. Dosłownie wszędzie można je ze sobą zabrać, bo dobrze mieć pod ręką małe co nie co :-)


Najważniejsze to odżywiać się zdrowo i zachować balans i o to właśnie chodzi w Monte Balance. Uszczuplona kaloryczność to złoty (zdrowy) środek, jaki w nim znalazłam.


Moje odczucia?

Monte Balance ma delikatny smak, inny niż zwykłe Monte, może mniej słodkie jak dla

mnie. Pachnie również słodko i delikatnie. Jest smaczne to na pewno. Idealnie nadaje się dla dzieci, jako deserek, ale również dla dorosłych dbających o dietę. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie Monte Balance jest idealne – nie jest za słodkie, jest delikatne, lekkie.


Cena? Hmmm… no tutaj niestety troszkę ubolewam bo za sześciopak trzeba zapłacić około 5,50zł, wydaje mi się że to ciut za drogo gdyż kubeczki są małe, wchodzi do nich zaledwie 55g produktu. Może producent pomyśli coś nad tym aby zejść z tej ceny? Zobaczymy.


Monte Balance nie jest na pewno dla osób, które rozkoszują się bardzo słodkimi deserami, bo mogą się oni rozczarować, że jest za mało słodkie. Ale wg mnie o to chyba chodzi w Monte Balance - ma być to delikatna słodycz dla podniebienia a nie słodki ulepek. Mnie Monte Balance urzekło to wiem na pewno, jest pożywne i zdrowe jednocześnie. Mimo wysokiej wg mnie ceny, na pewno będzie to częsty gość w moim domu. Smacznego wszystkim życzę.






Monte Balance: zbalansowany i pożywny sposób na smaczną przekąskę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz